-

Profesor

Tryumf fałszywego kościoła

Teza, którą zamierzam w tym tekście rozwijać brzmi następująco: obecny Kościół, zarówno hierarchowie, jak i wierni w znacznej mierze ulegli herezji modernizmu. Choroba ta postąpiła do tego stopnia, że możemy mówić o strukturach zła w Kościele, fałszywym kościele działającym w obrębie Kościoła Katolickiego.

Zacznijmy od tego, czym jest modernizm. Nie jest to pojedyncza herezja, zaprzeczenie którejś prawdy wiary, ale zbiór herezji, mniej lub bardziej ze sobą powiązanych, których wyliczenie znaleźć możemy w Syllabusie Piusa IX. Na przestrzeni lat i w różnych kręgach bardziej akcentowano tę lub inną odnogę modernizmu, przez co samo pojęcie zyskuje dość szerokie rozmiary. Moim zdaniem jądro i najbardziej trujące żądło tej herezji stanowią twierdzenia jakoby Kościół Katolicki nie posiadał pełni prawdy wiary oraz że prawda ta może ulegać zmianie na przestrzeni lat. Ta negacja posiadania niezmiennej prawdy przez Kościół Katolicki unieważnia samo znaczenie pojęcia herezji, jako tej prawdy zaprzeczenie. Tym samym otwiera się drogę prowadzącą do zanegowania dowolnego dogmatu, drogę do całkowitego spustoszenia depozytu wiary. Przykładem może być tu obróbka wiary w istnienie szatana i piekła. Najpierw, ze względów pedagogicznych (żeby nie stresować dzieci?) dekretuje się przemilczanie tego dogmatu w nauczaniu (Vaticanum II), żeby później już jako relikt starego getta kościelnego i średniowieczny zabobon milcząco lub otwarcie ją zanegować. Widać, że w ten sposób modernizm może stać się matką niezliczonych ilości herezji. 

Aby łatwiej nam ten mechanizm zaaplikować wymyślono takie pojęcia jak "duch czasu" oraz mitologię "współczesnego człowieka", który różni się od swoich przodków tak bardzo, że wymaga nowego Kościoła i nowej wiary. Zadziwiające, jak głęboko to myślenie wniknęło do świadomości katolików. Dzisiaj nie tylko zwykli wierni, ale też hierarchowie, a nawet papież słysząc z ust biskupa słowa, za które jego poprzednicy przewidzieli najwyższą karę - ekskomunikę, wzrusza ramionami. Mówi sobie: Wcześniej Kościół głosił taką naukę, dzisiaj głosi inną. Nie zdaje sobie sprawy, że takim zachowaniem przyczynia się do utwierdzenia fałszywego kościoła, bo przecież Kościół Chrystusowy jest jeden i ten sam. Rozmiary kryzysu jaki obecnie przeżywamy są ogromne. Łamanie przez hierarchów kościelnych praw, przekazanych nam przez Tradycję i Magisterium Kościoła jest na porządku dziennym. Który biskup ostanie się wobec nakazów potwierdzonych jeszcze przez Piusa XII, np. aby konsekrować ołtarz tylko z zawartymi w nim relikwiami świętych. To tylko jeden przykład, wystarczy wziąć do ręki dowolny dokument papieski najlepiej z XIX lub XX w. i skonfrontować go z obecnym nauczaniem, aby zobaczyc skalę dewastacji. 

Gdzie szukać korzeni tej sytuacji i jaka jest jej historia? Błędem jest twierdzić, że obecna ruina Kościoła została zapoczątkowana na Soborze Watykańskim II. Przywoływałem tutaj Syllabus Piusa IX z 1864 r. Początków walki z Kościołem pod hasłem modernizmu należy więc doszukiwać się w początkach drugiej połowy XIX w. Wiemy, że w czasach św. Piusa X, herezja ta była już obecna również pośród duchowieństwa, o czym świadczą liczne działania tego świętego papieża, mające na celu jej wykorzenienie, m.in. wprowadzenie przysięgi antymodernistycznej, składanej przez każdego nowo wyświęconego kapłana. Wobec walki toczonej przez św. Piusa X i jego następców moderniści nie mogli działać otwarcie. Przetrwali jednak i działali ukrycie zajmując pozycje między innymi w towarzystwach biblijnych i ruchach liturgicznych, czekając na dogodny moment, aby sięgnąć po większą władzę dusz. Taki dogodny moment pojawił się kiedy na stolicy piotrowej zasiadł papież Jan XXIII. Swoim hasłem "aggiornamento" dał sygnał do tego, aby kwestię dopasowywania Objawienia do ducha czasów można już było podnosić publicznie na łonie Kościoła Katolickiego. Ówcześni pasterze oraz wierni Kościoła okazali się być letnimi, nie podniósł się wystarczający opór wobec tych ogromnych zagrożeń, przez co herezja modernizmu mogła swobodnie rozwijać się w Kościele. Potem nastał sobór, zniesiono przysięgę antymodernistyczną, utworzono nową Mszę, podział na Kościół stary i nowy stał się faktem. Z tym, że ten nowy kościół nigdy nie był, nie jest i nie będzie Kościołem Chrystusowym. Prawdziwy Kościół jest jeden i ten sam, każdy inny musi być fałszywy.

Mówiąc o fałszywym kościele, nie mam tu na myśli jakichś konkretnych osób, ale raczej pewne struktury, mechanizmy wynikające z herezji, a obecne w obrębie Kościoła Katolickiego. Takim mechanizmem jest na przykład wypieranie Mszy Trydenckiej - modlitwy Kościoła od najdawniejszych wieków, przez tzw. nową Mszę, czyli owoc kompromisu z protestantami, modernistami i Bóg wie kim jeszcze. Widzimy, że te struktury opanowały niemal cały Kościół hierarchiczny. Należy zdać sobie sprawę z wyjątkowości sytuacji, w której my dzisiejsi katolicy się znajdujemy. Szcześciu następujących po sobie papieży nie potępia, nie zwalcza herezji szerzących się na łonie Kościoła, nie ekskomunikuje heretyków. Kościół w całej swojej historii nie przeżywał jeszcze podobnego dramatu. Żadne zaparcie się Piotra, żaden arianizm, żadna niewola awiniońska, czy papież cudzołożnik nie może równać się z tym co mamy obecnie. Sytuacja z początku XX w., kiedy to św. Pius X zwalczał modernistów, została odwrócona. Dzisiaj ci, którzy trwają przy Prawdzie katolickiej i ją głoszą są prześladowani przez hierarchów Kościoła. Druga bestia apokalipsy, ta z dwoma rogami podobnymi do rogów baranka, ale mówiąca jak smok, zdaje się tryumfować.

Nie ominęło to ziemi polskiej. Kapłan, który mówi o herezjach w Kościele jest najpierw upominany, potem szykanowany, a na koniec suspendowany przez biskupa, nie mówiąc już o próbie zaniechania odprawiania nowej Mszy. Kościół w Polsce różni się od zachodniego już tylko zewnętrznie. Wciąż naszymi ulicami przechodzą procesje na Boże Ciało, dzwony w kościołach nadal biją (nota bene są już za to wyroki w Polsce), jednak nawet pobieżna ocena struktury wieku osób uczestniczących w Mszach Świętych, każe nam przypuszczać, że dogonienie zachodu również w tym wymiarze jest kwestią czasu.

Zdaję sobie sprawę, że te słowa są drastyczne, szczególnie dla kogoś, kto nigdy nie przemyślał świadomie swojej wiary i sytuacji Kościoła, zwracam się jednak do ludzi dorosłych, a tylko prawda może nas wyzwolić.

Króluj nam Chryste.



tagi:

Profesor
15 października 2018 13:32
52     2731    2 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Krzysztof5 @Profesor
15 października 2018 14:08

Ojciec Jan Andrzej Kłoczowski, dominikanin, zapytał kiedyś JP2, czy dojdzie do skutku planowane w roku jubileuszowym 2000 spotkanie przedstawicieli trzech wielkich religii: 
- Czy na Górze Synaj pojawią się chrześcijanie, muzułmanie i Żydzi? - dociekał zakonnik 
- Ty się nie wymądrzaj, ty się módl! - odpowiedział Ojciec Święty 

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @Profesor
15 października 2018 15:59

Paweł VI został wczoraj kanonizowany. Kyrie eleison!

zaloguj się by móc komentować

Profesor @krzysztof-laskowski 15 października 2018 15:59
15 października 2018 16:09

Nowy kościół musi mieć też nowych świętych.

zaloguj się by móc komentować

Profesor @Krzysztof5 15 października 2018 14:08
15 października 2018 16:10

Co to ma wspólnego z tekstem?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Profesor
15 października 2018 17:14

Wiesz co, popełniasz wiele błędów, z których ten, o który cię wszyscy oskarżają jest namniejszy. Nie rób tak, bo pogłębiasz podziały. Zarówno w przed jak i posoborowym Kościele jesteś nikim, może więc dostosuj swój styl do swojej pozycji w Kościele Hierarchicznym do którego aspirujesz

zaloguj się by móc komentować

Zachlebowicz @Profesor
15 października 2018 18:15

Całe szczęście iż ludziska szukają Tradycji.

I trzeba zauważyć, że młodzieży tez powoli przejadają się wycia, gitary, bębny i inne pogańskie pląse podczas liturgii. 

Zło jest wrzaskliwe. Trzeba ciszy, by usłyszeć głos Boga.

I tego chyba poszukują wierni. Poznać to można po coraz wiekszej obecności na Mszach Trydenckich. Mimo blokady informacyjnej a nawet wrogiego nastawienia.

Opowiada się o sekciarzach modlących się po łacinie.

 W Szkocji w "katolickiej szkole" oznajmiono dziecku mojego znajomego - chodzicie modlić sie po łacinie do jakiejś antysemickiej sekty.

Tak nazwano katolików uczestniczących we Mszach Swietych w kościele Bractwa Sw. Piusa X.

Moje dzieci również chodzą do szkoły "katolickiej", w której za nic w świecie nie można wytłumaczyc pani dyrektorce, iż hallowen jest pogańskie i nie przystoi by latała z wymalowana gębą i miotłą w łapie jak wariatka.

 

I nie chodzi tu o ignorancję. Nie. To jest po prostu wojna.

Marksistów z Kościołem Katolickim.( tu należy przyznać rację panu Karoniowi)

Modernizm jest zbyt szerokim pojęciem, które obejmuje wiele czynników a nie uwypukla konkretnego zgrożenia, którym jest marksizm.

Plonem marksistowskiej(podążając tropem myślowym: Luter, rewolucja, marksizm) roboty- "marsz przez instytucje" objął Kościół na równi z uniwersytetami- jest i zmieniona forma i treść liturgii.

Ponadto kultura. Szeroko rozumiana. Poczawszy od księży chodzących bez koloratek i z łapami trzymanymi w kieszeniach spodni a skończywszy na języku i ogólnej erudycji.

Zgadzam sie w pełni z autorem, ze tego jeszcze w Kościele nie było. Wróg zazwyczaj przychodził z zewnątrz. Obecnie w tym chaosie trudno jest przeciętnemu wiernemu zorientować się, skąd się bierze zło w naszym Kościele. I ciężko przyjąć jest do wiadomości że źródło jest trujące. Bo cóz może pomyśleć sobie przciętny Kowalski widzący papieża całującego koran. Przeciez nasz ukochany Jan Paweł Drugi na pewno nas nie oszukuje.

Ano boli serce boli, kiedy miłość nasza zawiedziona...

 

 

Ufajmy jednak Jezusowi i pilnie spoglądajmy na owoce. Wszak to po nich rozpoznamy prawdę.

Pozdrawiam In Christo

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Profesor @Zachlebowicz 15 października 2018 18:15
15 października 2018 18:31

Bóg zapłać za komentarz. Co prawda nie wiem kim jest ten Karoń, nie dostrzegam też specjalnej roli marksizmu w walce z Kościołem, ale Bóg zapłać, przynajmniej wiem, że nie rzucam grochem o ścianę.

zaloguj się by móc komentować

MZ @Zachlebowicz 15 października 2018 18:15
15 października 2018 18:38

" od księży chodzących bez koloratek", a ci księża w koloratkach  w sutannach mieli od nas ochronę,czy usłyszeli,"niech będzie pochwalony Jezus Chrystus" nie zauważyłem,wręcz przeciwnie,często niechetne spojrzenia.

zaloguj się by móc komentować

Profesor @gabriel-maciejewski 15 października 2018 17:14
15 października 2018 18:39

Jutro zamieszczę tu tekst dotyczący mojej motywacji.

zaloguj się by móc komentować

Ojcobojca-z-pleksy @Profesor 15 października 2018 18:31
15 października 2018 18:39

Dowiedz się profesorze kto to jest Krzysztof Karoń to i dostrzeżesz marksizm walczący z kościołem. Dowiedz się też koniecznie kim był tu Krzysztof Osiejuk to dostrzeżesz że właśnie wypełniasz próżnię po nim. 

zaloguj się by móc komentować

Zachlebowicz @MZ 15 października 2018 18:38
15 października 2018 19:03

A co ma wierny zrobić kiedy na :"Niech bedzie pochwalony Jezus Chrystus" usłyszy od księdza i to w koloratce : "Dzień dobry"?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Profesor
15 października 2018 19:19

"Jeżeli wierzysz w Boga pamiętaj, że prawda jest jedna,
Niezmienna i nieodwołalna i do zbawienia potrzebna.
Te słowa w sercu wyryj i w duszy swej rozważaj,
A jeśli ktoś ci mówi, że ma własną prawdę – uważaj!
Albowiem człowiek sam z siebie niczego nie ustanowi:
Nie ufaj byle komu zaufaj Kościołowi.

Nie w księdza wierz, ale w Kościół. Nie szukaj podłych błahostek,
Dziś gdy pragnienie prawdy zastąpił głód ciekawostek.
Toleruj głupców, lecz temp głupotę i podły gust.
Nie pozwól w imię miłości zamykać sobie ust.
Niech wiedzą niedoskonali, że są niedoskonali,
Albowiem prawdziwa miłość w prawdzie się doskonali.
Nie próbuj naśladować głupoty prostego tumu,
Jeżeli Bóg dał ci rozum, to rób użytek z rozumu.
Na przekór inteligentnej wulgarnych mędrców armii,
Niech wiara twa szuka rozumu, a rozum prawda się karmi.
Niech nie zachwieje tobą dyskurs przewortnie mętny,
Bo szatan nie ma mądrości jest tylko inteligentny.
Szatan jest księciem kłamstwa oraz artystą grzechu.
Fałsz miesza pół na pół z prawdą, nie rezygnując z uśmiechu.
Przedrzeźnia dobroć Boga i Mękę Zbawiciela,
Ludzkości ułatwia życie, rozgrzeszeń chętnie udziela,
ale kto sobie i innym prawdę powiada w oczy,
takiemu człowiekowi i szatan nie podskoczy.
Lecz nie myśl poznawszy Prawdę,
Że nic ci więcej nie trzeba.
Najgorszy łajdak może przed Toba wejść do nieba.
Bo miłosierdzie Pańskie Sąd Ostateczny uprości:
Każdemu odmierzy tylko według jego miłości.
Ty módl się o miłosierdzie i bądź miłosierny dla brata.
A myśląc o dniu dzisiejszym myśl zawsze o Końcu Świata.

Jeżeli wierzysz w Boga pamiętaj, że prawda jest jedna,
Niezmienna i nieodwołalna i do zbawienia potrzebna.
Te słowa w sercu wyryj i w duszy swej rozważaj,
A jeśli ktoś ci mówi, że ma własną prawdę – uważaj!
Albowiem człowiek sam z siebie niczego nie ustanowi:
Nie ufaj byle komu zaufaj Kościołowi."

Homilia Św. Jacka

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @Maryla-Sztajer 15 października 2018 14:18
15 października 2018 20:07

Owego dnia,kiedy wPR2 mowili o organach w Olkuszu,po poludniu dali dwa wiersze.Oto jeden z nich:

„Pan Cogito o cnocie” – Zbigniew Herbert

1

Nic dziwnego
że nie jest oblubienicą
prawdziwych mężczyzn

generałów
atletów władzy
despotów

przez wieki idzie za nimi
ta płaczliwa stara panna
w okropnym kapeluszu Armii Zbawienia
napomina

wyciąga z lamusa
portret Sokratesa
krzyżyk ulepiony z chleba
stare słowa

– a wokół huczy wspaniałe życie
rumiane jak rzeźnia o poranku

prawie ją można pochować
w srebrnej szkatułce
niewinnych pamiątek

jest coraz mniejsza
jak włos w gardle
jak brzęczenia w uchu

2

mój Boże
żeby ona była trochę młodsza
trochę ładniejsza

szła z duchem czasu
kołysała się w biodrach
w takt modnej muzyki

może wówczas pokochali by ją
prawdziwi mężczyźni
generałowie atleci władzy despoci

żeby zadbała o siebie
wyglądała po ludzku
jak Liz Taylor
albo Bogini Zwycięstwa

ale od niej wionie
zapach naftaliny
sznuruje usta
powtarza wielkie – Nie

nieznośna w swoim uporze
śmieszna jak strach na wróble
jak sen anarchisty
jak żywoty świętych

zaloguj się by móc komentować

Profesor @OdysSynLaertesa 15 października 2018 19:19
15 października 2018 20:17

Niech pan wskaże, co w moim tekście jest sprzeczne z Kościołem.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Zachlebowicz 15 października 2018 19:03
15 października 2018 20:24

Sądzisz ,ze cały Kosciół Katolicki taki jest.. Mozesz operowac konkretami, liczbami tych niby księży co chodzą bez koloratek i mowia dzien dobry.. O czym ty w ogole piszesz.. A moze Ty jestes przedstawicielem jakiegos innego koscioła , co ?  Zastanow się przez chwilę ,co Ty wypisujesz. Kosciół Katolicki jest najsilniejszą instytucja w Polsce, w szerokim slowa znaczeniu Te wszysykie dyrdymały które, Ty i Profesor wypisujecie ,mozecie sobie wsadzić w buty. Przypomnę,ze  najwiecej ośrodków charytatywnych  to sa katolickie, duzo wiecej niz adminstracji panstwowej . Zastanawiajace jest to ,ze te wasze watpliwosci unosza sie rownolegle na fali filmu "Kler". Kosciół Katolicy przetrwa niejednego watpiacego weń i bedzie działał prze kolejne wieki. 

zaloguj się by móc komentować

Krystian @Profesor
15 października 2018 20:44

Byłbym wdzieczny jakby przedstawił się Pan: ile ma Pan lat, ile lat zajmuje się zawodowo tematyką kościelną, na której uczelni skończył Pan studia teologiczne, jaki temat pracy, kto był promotorem, ewentualnie na którym roku seminaryjnym Pan jest ?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Ojcobojca-z-pleksy 15 października 2018 18:39
15 października 2018 21:02

Oooo...

... stanowczo Pan przegial, Panie komentatorze  !!!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Profesor 15 października 2018 20:17
15 października 2018 21:18

Niczego nie będę wskazywał.

Wystarczyła mi lektura pierwszego Pańskiego tekstu na tym portalu. A mój komentarz jest cytatem,  który miał za zadanie wybadać o co Panu chodzi, ewentualnie nakłonić do refleksji związanej z tym o czym mówi ... Wybadać wybadał, więc nie przeszkadzam już więcej. Z Bogiem 

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @Profesor 15 października 2018 20:17
15 października 2018 21:21

Józef Bocheński - Sto zabobonów

DZIENNIKARZ. Dziennikarstwo jest zawodem ludzi wyspecjalizowanych w tak zwanych środkach masowego przekazu, a więc w dziennikach, periodykach, telewizji, radiu itp. Jak sama nazwa wskazuje, zadaniem środków masowego przekazu jest przekazywanie masom informacji. Stąd dziennikarz jest sprawozdawcą i niczym innym. Jest specjalistą w zbieraniu, przedstawianiu i podawaniu innym informacji. Jak długo pozostaje w tej dziedzinie, jego praca jest pożyteczna i nie można mu niczego zarzucić. Ale w ciągu ostatniego wieku dziennikarze przywłaszczyli sobie inną funkcję, a mianowicie występują w roli nauczycieli, kaznodziei moralności. Nie tylko informują czytelników i słuchaczy o tym, co się stało, ale wydaje się im, że mają prawo pouczać ich, co powinni myśleć i czynić. A że ich poglądy są rozpowszechniane masowo, dziennikarze zajmują uprzywilejowane stanowisko, mają niekiedy istny monopol na pouczanie ludzi, co jest dobre, a co niedobre.

Wiara, że tak ma być, że dziennikarz ma prawo tak się zachowywać, że należy mu wierzyć, gdy nas poucza, jest jednym z typowych zabobonów współczesnych. Bo jeśli chodzi o pouczanie nas, dziennikarz nie ma żadnego autorytetu. Nie jest, jako taki, ani specjalistą w żadnej nauce, ani autorytetem moralnym, ani przywódcą politycznym. Jest po prostu dobrym obserwatorem i umie pisać, względnie mówić. Co gorzej, sam zawód dziennikarza jest dla niego samego o tyle niebezpieczny, że musi pisać o najróżniejszych rzeczach, o których zwykle niewiele wie, a w każdym razie nie posiada głębszej wiedzy. Dziennikarz jest więc niemal z konieczności dyletantem. Uważać go za autorytet, pozwalać mu pouczać innych ludzi, jak to się obecnie stale czyni, jest zabobonem.

Kiedy szukamy przyczyny szerzenia się tego zabobonu, wypada przyznać ze wstydem, że nie ma chyba innej, niż dziecinne wierzenie, że wszystko co drukowane jest prawdziwe — a zwłaszcza jeśli jest drukowane pięknymi słowami.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Draniu 15 października 2018 20:24
15 października 2018 21:22

"Bramy piekielne go nie przemogą"... . No ale niektórzy wiedzą lepiej co się z Kościołem dzieje. Lepiej od jego głowy i założyciela. To się nawet nazywa. 

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @OdysSynLaertesa 15 października 2018 21:22
15 października 2018 23:09

Powtarzanie słów o tym, że bramy piekielne Kościoła nie przemogą, w ostatnich dekadach służy głównie jako narzędzie wekslowania wszelkiej krytyki w obliczu sytuacji, w której papieże zmienili ryty sakramentów, pozbyli się wielu zewnętrznych znamion władzy, porzucili język filozofii tomistycznej, przemawiają językiem niejasnym, wychwalają wartość dialogu o nie wiadomo czym i udają, że wszystko jest w porządku. A wiedzą, że nie jest w porządku.

Tradycyjna liturgia służy między innymi do tego, żeby uczyć duchownych i wiernych o prawdziwości dogmatu o rzeczywistej obecności Pana Jezusa Chrystusa w Najświętszym Sakramencie. A przymusowe szerzenie nowej liturgii spowodowało, że duchowni i wierni nie wierzą w ten dogmat. W Watykanie wiedzą, że w różnych diecezjach na świecie, np. w Australii czy we Francji, zaledwie około dwudziestu procent księży wierzy w ten dogmat. Na podniesienie tej kwestii pada odpowiedź, że księża dostali słabą formację w seminariach. Nie twierdzę, że do połowy dwudziestego wieku wszystko w Kościele było świetne, ale twierdzę, że czegoś takiego nie było. W tych okolicznościach powrót do tradycyjnej liturgii, tradycyjnego nauczania i tradycyjnych aktów pobożności jest logicznym wyrazem sprzeciwu wobec ciągłych zmian. Zjawisko to obejmuje cały świat.

zaloguj się by móc komentować

Vesuvio @krzysztof-laskowski 15 października 2018 23:09
16 października 2018 08:54

Ja bym tylko uzupełnił, że owo piękne (i prawdziwe) zdanie "Bramy piekielne go nie przemogą" posłużyło wielu katolikom do umieszczenia w nim dodatkowego członu: "czy się stoi czy się leży".

Ergo posłużyło do porzucenia odpowiedzialności za Kościół Rzymski, bo przecież inni są w nim ważniejsi i mądrzejsi, więc widocznie tak być musi.

Ta postawa jak mniemam dominuje zdecydowanie wśród komentatorów SN, a mi przypomina rozmowę z moim proboszczem kilka lat temu. Próbowałem w naiwności swej przekonać owego księdza (dziś już nawet biskupa), że przecież można powracać do tradycyjnych form pobożności i nawet papież Benedykt XVI wydał specjalny dokument motu proprio w tym celu. Na co proboszcz: "ale teraz jest papież Franciszek!"

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Vesuvio 16 października 2018 08:54
16 października 2018 09:55

"Zarówno w przed jak i posoborowym Kościele jesteś nikim, może więc dostosuj swój styl do swojej pozycji w Kościele Hierarchicznym do którego aspirujesz" 

Jezeli ten cytat Coryllusa zrozumiesz , to moze ktos z nas bedzie z Tobą dyskutował..A tak na marginesie , proszę Cie nie wysilaj się . Widac ,ze w wojsku nie byłeś i nie wiesz co tzn. hierarchia. 

Jezeli uwazasz, ze masz racje to sprobuj te wszysykie swoje uwagi i problemy załatwić przez tzw. droge służbową. A wiec pisz listy i oczekuj odpowiedzi. Ale nie probuj buntowac Katolików, bo to jest potezna Armia ,ktora doskonale wie komu służy,i co to jest hierarchia. Ta twoja pisanina to jest nedzna prowokacja. 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @Profesor
16 października 2018 10:53

Bredzisz i błądzisz chłopie. Albo czynisz to z niewiedzy, albo z wyrachowania. Nieważne w sumie dlaczego. Przywiązujesz sobie kamień młyński do szyi. Najgorsze jest jednak to, że chcesz pociągnąć za sobą innych. To się nie godzi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 16 października 2018 10:53
16 października 2018 10:59

On to robi z wyrachowania, mam 10 letnie doświadczenie w tej kwestii. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor
16 października 2018 11:03

Coś pięknego! Szkoda, że Pan Profesor nie zuważył, iż ta herezja zaczęła się od tłumaczeń Biblii na języki narodowe! Zaraz Panie Profesorze zdechnę ze śmiechu.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @IanThomas 16 października 2018 10:53
16 października 2018 11:16

Dokładnie tak... Nie odzywałbym się wcale gdybym nie zaznał efektów tego pociągnięcia na własnej skórze.

I słówko do Pana Krzysztofa... Jest też napisane "nie zawiążesz pyska wołowi młócącemu"... Nie próbuję więc nawet, więc proszę mi nawet nie imputować że ja chcę komuś usta zamknąć. Ja tylko cytuję co zapowiedział sam Chrystus. Myślę że wiedział dobrze co mówi. A to do czego Pan i autor notki próbujecie mnie przekonać, pomijając że sam widzę pewne rzeczy które mnie martwią, traktuję jako test wierności i pokory... Za naukę dziękuję, ale nie skorzystam z prawa do jak to nazywacie "uzasadnionej krytyki". Ufam Bogu i Kościołowi co by się w nim nie działo, co na dodatek zostało zapowiedziane i jest potrzebne. Tak jak potrzebny był synod o rodzinie by wyszły na jaw zamysły serc wielu... Teraz, na waszym przykładzie widzę to jeszcze wyraźniej. I to nie jest zarzut. Nie będę się silił tak jak Pan i kilku jeszcze żeby was nazywać leniami czy heretykami... Z Bogiem

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor
16 października 2018 11:22

I jeszcze jedno, w poprzednim tekscie napisał Pan Profesor: "Podstawowym warunkiem kanonizacji jest udowodnienie osiągnięcia doskonałości moralnej w stopniu heroicznym."  - Pozwólcie mi odejść do domu Ojca. Tłumaczyć heroizm? Dalej Pan Profesor pisze: "W ich dążeniu do sekularyzacji Kościoła oraz uznania go za instytucję czysto humanitarną, sytuacja, w której nominalny obrońca trzody chrystusowej mówi o pokoju na świecie, zamiast pokoju pod panowaniem berła Chrystusa Króla..." Tutaj ogłoszenie duszpasterskie z Kościoła NMP we Wrocławiu: "Listopad 2018
Intencja powszechna: Aby język serca i dialogu przeważał zawsze nad językiem oręża."                  Tak dla jasności: http://www.tradycja.archidiecezja.wroc.pl/ogloszenia-duszpasterskie to kościół, który odprawia msze w rycie trydenckim. Jest Pan Panem Profesorem, powinien Pan zrozumieć.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski 16 października 2018 10:59
16 października 2018 11:35

Wiem. Ale czasem trzeba dać szanse wyjścia z sytuacji z honorem. Lepiej z głupim zgubić niż z mądrym ukraść jak mawiał mój dziadek.

zaloguj się by móc komentować

Profesor @atelin 16 października 2018 11:22
16 października 2018 11:54

Czy ja gdzieś napisałem, że pokój na świecie, albo modlitwa o niego jest czymś złym?

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor
16 października 2018 12:06

Nie, absolutnie NIE! Ale zacytowałem tekst Pana Profesora nawołujący wręcz do wypraw krzyżowych i konkwisty. Tak to odbieram.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor
16 października 2018 12:17

"W ich dążeniu do sekularyzacji Kościoła oraz uznania go za instytucję czysto humanitarną, sytuacja, w której nominalny obrońca trzody chrystusowej mówi o pokoju na świecie, zamiast pokoju pod panowaniem berła Chrystusa Króla...", że pozwolę sobie powtórzyć. I niech mi Pan Profesor nie próbuje tłumaczyć, że to nie wali w podświadomość średniowiecznego drwala.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor
16 października 2018 12:20

I na koniec, bo już mi się nie chce dyskutować: Jezus Chrystus głosił pokój.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @OdysSynLaertesa 16 października 2018 11:16
16 października 2018 12:37

Mówię, że wierni mają prawo otrzymywać od pasterzy sakramenty i nauczanie udzielane w sposób tradycyjny, obecny w Kościele od dwóch tysięcy lat. A pasterze są obowiązani to robić, bo tradycyjnie sprawowane sakramenty i tradycyjne prowadzone nauczanie utrzymuje i umacnia wiarę duchownych i świeckich.

Wiadomości zaczerpnąłem z tego wystąpienia biskupa Fellaya: https://www.youtube.com/watch?v=Iz9RduZzw1Q

 

zaloguj się by móc komentować

syringa @atelin 16 października 2018 11:03
16 października 2018 12:39

Dziwy nad dziwami !

GOrsze rzeczy wypisywał tu ktoś o nicku "Krzysztof Laskowski" i uchodzilo mu to na sucho.

Czyzby dozwolone to bylo tylko dla "kółka"?

zaloguj się by móc komentować

syringa @atelin 16 października 2018 12:20
16 października 2018 12:45

a fe!

Mt 10,34 "nie sądźcie że przeszedłem pokoj przynieśc na ziemię , nie przyszedłem przynieść pokój, ale miecz"

Aby kogoś ganić trzeba się jednak troche rozeznawać

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @syringa 16 października 2018 12:45
16 października 2018 13:00

„Gdy do jakiego domu wejdziecie, najpierw mówcie: «Pokój temu domowi»”. Chrystus przedstawia się wręcz jako dawca pokoju. Już aniołowie na polach betlejemskich, zwiastując pasterzom narodzenie Pana Jezusa, równocześnie zwiastowali pokój: „Chwała Bogu na wysokościach, a na ziemi pokój ludziom jego upodobania” (Łk 2, 13-14). Potem Pan Jezus powiedział wyraźnie Apostołom: „Pokój zostawiam wam, pokój mój wam daję” (J 14, 27). Ukazując się po zmartwychwstaniu Apostołom w Wieczerniku, rzekł do nich: „Pokój wam” (Łk 24, 36; J 20, 19.21.26). Nic dziwnego, że uczniom z dzisiejszej Ewangelii mówi: „Gdy do jakiego domu wejdziecie, najpierw mówcie: «Pokój temu domowi»”. 
Gdy chodzi o nas, Chrystus chce, byśmy ten Jego pokój przyjęli i realizowali. W słynnym Kazaniu na Górze wypowiada słowa bardzo mocne: „Błogosławieni, którzy wprowadzają pokój, albowiem oni będą nazwani synami Bożymi” (Mt 5, 9). To do fe syringi, albowiem nie wiem komu odpowiadam.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor
16 października 2018 13:05

A może to tak, jak z interpretacją przypowieści  o talentach?

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor
16 października 2018 13:06

Do syringi miało być.

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 16 października 2018 13:00
16 października 2018 13:11

I JPII w dupie miał pokój zaprowadzany za pomocą miecza.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor
16 października 2018 13:12

To do fe syryngi.

zaloguj się by móc komentować

syringa @atelin 16 października 2018 13:12
16 października 2018 13:15

I JPII w dupie "

Jakie sliczne!

Tak własnie oceniam poziom tej dyskusji.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @atelin 16 października 2018 13:11
16 października 2018 13:35

Bez wulgaryzmów, dobrze?

zaloguj się by móc komentować


atelin @syringa 16 października 2018 13:15
16 października 2018 13:44

Po-wski troll  wyciągający coś z kontekstu..., może być???

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor
16 października 2018 13:49

https://www.instagram.com/agnirys/ no jaki zafaJny profil.

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 16 października 2018 13:49
16 października 2018 13:50

Znowu nie do Pana Profesora.

zaloguj się by móc komentować

Profesor @atelin 16 października 2018 13:00
16 października 2018 14:36

Naiwne jest myślenie, że chodzi tu o pokój, w sensie braku konfliktów (zbrojnych, czy innych).

zaloguj się by móc komentować

atelin @syringa 16 października 2018 12:45
17 października 2018 09:47

Ten sam Mateusz: (Mt26, 52: „Wtedy Jezus rzekł do niego: «Schowaj miecz swój do pochwy, bo wszyscy, którzy za miecz chwytają, od miecza giną».”);

zaloguj się by móc komentować

atelin @Profesor 16 października 2018 14:36
17 października 2018 10:34

Nie jestem naiwny, dopuszczam obronę własną.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować